Werkproces én werkinstructie voor het versturen van PREM Geboortezorg beschikbaar

21 september 2022

Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier cliëntervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu feedback van de cliënt krijgen over de geboden zorg. De zorgverleners kunnen van deze ervaringen leren en zo (de kwaliteit van) hun zorg verbeteren.

Sommige VSV’s zijn al vanaf 1 september aan de slag met de PREM Geboortezorg. Vragen te over: hoe werkt het uploaden van de e-mailadressen eigenlijk? Hoe maak ik binnen mijn VSV afspraken over wie de vragenlijsten uitstuurt? Naast een uitgebreide Q&A is nu ook het gehele werkproces uitgeschreven. En – vooral fijn – een werkinstructie over wat het nu voor jou betekent is er ook.


Lees ook

22 februari 2024
Kwaliteit

Webinar triage in de geboortezorg

Dinsdagmiddag 19 maart organiseert het CPZ een webinar over het thema triage in de geboortezorg. Wat is triage nu precies...
22 februari 2024
Kwaliteit

Verbeteringen werkproces PREM

Sinds 1 januari 2023 zijn we in de geboortezorg cliëntervaringen op een nieuwe, betere manier gaan meten. Inmiddels zijn we...
21 februari 2024
Kwaliteit

Aanleveren indicatoren 2022/2023

Verloskundigenpraktijken en ziekenhuizen moeten voor de eerste maandag van maart (4 maart 2024) de records bij Perined hebben aangeleverd voor...