PREM Geboortezorg

Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier clientervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu feedback van de cliënt krijgen over de geboden zorg. De zorgverleners kunnen van deze ervaringen leren en zo (de kwaliteit van) hun zorg verbeteren.

Wat is dat eigenlijk, de PREM Geboortezorg?

In deze 2 minuten leggen we je het uit:

Adressen aanleveren

Hoe lever je een adressenbestand aan aan Perined?

Uit welke vragen…

bestaat de PREM Geboortezorg?

  1. Luisterden de zorgverleners goed naar je?
  2. Hadden de zorgverleners genoeg aandacht?
  3. Kreeg je genoeg informatie om je te helpen keuzes te maken?
  4. Vroegen de zorgverleners om jouw toestemming voordat er een onderzoek of (be)handeling werd uitgevoerd?
  5. Bepaalde je samen met de zorgverleners welke zorg en behandeling jij en jouw kind kregen?
  6. Hielden de zorgverleners rekening met jouw keuzes?
  7. Wisten al je zorgverleners genoeg van de situatie?
  8. Kon je partner meedenken en meepraten over de zorg die jullie kregen?
  9. Kon je jouw zorgen of angsten bespreken met de zorgverleners? 
  10. Had je vertrouwen in je zorgverleners?
  11. Vind je dat jouw kind goed is behandeld na de geboorte?
  12. Denk je dat jij en jouw kind goede zorg hebben ontvangen tijdens de zwangerschap, bevalling en kraamtijd?
  13. Hoe heb je jouw zwangerschap, bevalling en kraamtijd ervaren?
  14. Heb je nog complimenten of tips voor verbetering van onze zorg?

Titel

Plaats een link achter de titel voor een volledig klikbare kaart.