Nieuws Informatie gebundeld over PREM Gebo...

Informatie gebundeld over PREM Geboortezorg

25 augustus 2022

Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier cliëntervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu feedback van de cliënt krijgen over de geboden zorg. De zorgverleners kunnen van deze ervaringen leren en zo (de kwaliteit van) hun zorg verbeteren. De partijen in de geboortezorg hebben samen een landelijke vragenlijst ontwikkeld, de Patient Reported Experience Measure, ofwel de PREM Geboortezorg. We bieden deze vragenlijst aan elke kraamvrouw aan. Het is een korte vragenlijst over wat belangrijk is voor de kraamvrouw (de cliënt) en zinvol voor de zorgverlener. We stellen vragen over de ervaringen met de zorg, voor elk van de organisaties waarvan door de cliënt zorg is ontvangen: de verloskundigenpraktijk, het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. De cliënten beantwoorden de vragen op een eenvoudige 10 puntschaal met smileys. Tot slot vragen we naar complimenten en verbeterpunten. Om je te informeren over de PREM Geboortezorg, maakten we een speciale pagina met achtergronden, veelgestelde vragen en uitleg.


Lees ook

21 september 2022
Kwaliteit

Hoe informeer ik mijn cliënt over de PREM Geboortezorg?

Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier cliëntervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu...
21 september 2022
Kwaliteit

Werkproces én werkinstructie voor het versturen van PREM Geboortezorg beschikbaar

Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier cliëntervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu...
1 september 2022
Kwaliteit

Werkgroep Indicatoren stapt uit traject Uitkomstgerichte zorg medisch specialistische zorg

Eind juni heeft de werkgroep Indicatoren integrale geboortezorg aangegeven de werkzaamheden als werkgroep Zwangerschap, bevalling & kraambed  binnen het programma...