Cliënt input gevraagd PREM vragenlijst

7 september 2020

In een eerdere oproep hebben wij jouw hulp gevraagd bij de ontwikkeling van een nieuwe cliëntervaringsvragenlijst (PREM) voor de geboortezorg. We wilden heel graag de visie van de hulpverleners bij de ontwikkeling van de nieuwe PREM. Maar we willen uiteraard ook heel graag de visie van de cliënt zelf op de nieuwe PREM.

De PREM is een (korte) vragenlijst die cliënten invullen waarin wordt gevraagd hoe zij hun zorg (hebben) ervaren. Op dit moment bestaat deze meetmethode uit een aanbevelingsvraag, bijvoorbeeld: zou je de kraamzorgorganisatie aanbevelen bij andere vrouwen die zwanger zijn? Deze vraag geeft weinig echt zicht op hoe patiënten de zorg hebben ervaren. Ook is het lastig om te bepalen waar er verbeterpunten zijn voor de zorg. Daarom ontwikkelen de geboortezorgpartijen een nieuwe vragenlijst met meer vragen dan alleen de aanbevelingsvraag. Deze nieuwe vragenlijst geeft verloskundigen, gynaecologen en kraamverzorgenden aanknopingspunten om de zorg voor (toekomstige) moeders te verbeteren.  

Uiteraard horen wij ook graag van cliënten welke onderwerpen zij belangrijk vinden bij het evalueren van hun ervaringen met de geboortezorg. Je kunt ons hiermee helpen door onderstaande link voor cliënten via bijvoorbeeld social media kanalen met cliënten te delen.

Zelf (als hulpverlener) je input geven? Dat kan hier:


Lees ook

22 februari 2024
Kwaliteit

Webinar triage in de geboortezorg

Dinsdagmiddag 19 maart organiseert het CPZ een webinar over het thema triage in de geboortezorg. Wat is triage nu precies...
22 februari 2024
Kwaliteit

Verbeteringen werkproces PREM

Sinds 1 januari 2023 zijn we in de geboortezorg cliëntervaringen op een nieuwe, betere manier gaan meten. Inmiddels zijn we...
21 februari 2024
Kwaliteit

Aanleveren indicatoren 2022/2023

Verloskundigenpraktijken en ziekenhuizen moeten voor de eerste maandag van maart (4 maart 2024) de records bij Perined hebben aangeleverd voor...