Informatiebijeenkomst digitale gegevensdeling: overzicht & samenhang voor geboortezorg

Voor veel mensen is digitale gegevensdeling een ‘ver van mijn bed show’. Het ís ook complex en er gebeurt veel op dit dossier. Om als beleidsmaker en bestuurder een goede afweging te kunnen maken voor het belang voor jouw organisatie en je eigen rol hierin, moet je wel op hoofdlijnen weten wat er speelt. Daarom organiseert CPZ op 13 juni een fysieke informatiebijeenkomst over digitale gegevensdeling voor beleidsmedewerkers, directeuren en bestuurders en anderzins  betrokkene in de geboortezorg en jeugdgezondheidszorg. Ook is er gelegenheid tot het stellen van vragen aan de gasten.

Maandag 13 juni neemt een aantal sprekers je mee in de laatste ontwikkelingen om te komen tot een duurzaam informatiestelsel. Op verschillende onderwerpen en vanuit meerdere invalshoeken praten we je bij zodat je hopelijk overzicht krijgt en samenhang ziet op dit lastige dossier.

De bijeenkomst vindt plaats op de Oudlaan 4 in Utrecht.  Aansluitend is er een borrel om elkaar weer eens live te spreken onder het genot van een hapje en drankje. Het aantal plaatsten is wel beperkt en vol = vol.

Hieronder vind je het programma:

Marleen Kruijt, beleidsadviseur CPZ

Waar heb je het over als het gaat over ICT/Digitale gegevensuitwisseling in de geboortezorg. Primaire processen, gegevensuitwisseling buiten de geboortezorg, secundaire datagebruik en e-health. Waarom willen we dit?

Mark de Lange, Senior adviseur gegevensuitwisseling, Directie Informatiebeleid VWS
Welke wettelijke kaders zijn er? En wat is er in ontwikkeling hiervan?

Stefan Visscher, senior adviseur, Federatie Medisch Specialisten
Welke organisaties en overlegstructuren zijn actief op dit thema? Organogram; Onder en boven de motorkap?

Claartje Schouten, beleidsadviseur Babyconnect
Waarom is VIPP Babyconnect er? Wat doet Babyconnect? Hoe komen we tot een duurzaam informatiestelsel geboortezorg: hoe ziet dit er uit? waarom willen we dat en wat valt er allemaal onder?

Bob Radder, Senior Programmamanager Innovatie & ICT bij KNOV
Hoe is dit thema belegd binnen de KNOV? En wat is belangrijk voor jullie branche?

 

Aanmelden evenement

Praktische info

Datum: 13 juni 2022
Tijd: 16:00 - 18:00

Locatie

CPZ
Oudlaan 4
3565 GA, Utrecht
Aanmelden evenement

Deel dit evenement