Nieuwsbericht

Uitvraag NPS gratis dit jaar

Op 6 februari 2018 geplaatst door

Uitvraag NPS gratis!

De uitvraag van de verplichte Net Promotor Score (NPS) is GRATIS voor VSV’s dit jaar. Perined brengt hiervoor dus geen kosten in rekening.

In ruil hiervoor vraagt Perined dat de aanlevering van alle gegevens door ziekenhuizen en verloskundige praktijken binnen VSV's gestroomlijnder verlopen. Perined zal contact opnemen om hierover afspraken te maken.

Hoe verloopt de aanlevering van de NPS?

VSV’s leveren 6 à 8 weken na de bevalling het e-mailadres van de cliënte en de datum van haar bevalling aan. Perined stuurt vervolgens een mail met een link aan alle cliënten zodat zij de NPS vraag kunnen beantwoorden. Eenmaal ingevuld, komen de scores terug bij Perined, die deze berekent. Vervolgens levert Perined deze gegevens vóór 1 mei 2019 aan bij Zorginstituut Nederland.

 

Voor vragen over de NPS en het aanbod van Perined kun je contact opnemen met Perined: 030 – 282 3165 of info@perined.nl.

-----

Opfrisser: De NPS vraag

Hoe zit het ook alweer met de NPS? Je leest het hieronder:
(Bron: Zorginstituut Nederland)


De Net Promotor Score, afgekort NPS, is een eenvoudige manier om middels één vraag de klantenloyaliteit van een organisatie te meten en een alternatieve manier om klanttevredenheid te meten.

De NPS is in 2003 ontwikkeld door Satmetrix, Bain & Company en Fred Reichheld.

De score kan variëren tussen de -100 en de +100.

Een NPS die boven de nul uitkomt wordt als goed gezien, een score boven de 50 als excellent. De NPS kan worden berekend door de cliënte één vraag voor te leggen:

Hoe waarschijnlijk is het dat u op basis van uw ervaringen met de zorg (door o.a. verloskundigen, gynaecologen, kraamverzorgenden verleend) rondom uw zwangerschap/bevalling, deze zult aanbevelen aan een vriendin?

Om antwoord te geven kan de respondent een score van 0 t/m 10 invullen. De scores worden verdeeld in drie groepen:

Promoters: respondenten die een score 9 of 10 hebben gegeven.
Neutrals: respondenten die een score 7 of 8 hebben gegeven.
Criticasters: respondenten die een score 0 t/m 6 hebben gegeven.

De score wordt als volgt berekend: NPS = % promoters - % criticasters. Of deze score als goed kan worden beschouwd verschilt per sector. Het is daarom van belang de NPS af te zetten tegen de scores in de sector.

Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.
Functie(s): Communicatieadviseur
Organisatie: Programma Transitie Geboortezorg - TAskforce
Specialisaties: (onbekend)
Werkgebieden: (onbekend)
Home
Actueel
KennisbankVraag & AntwoordConsortiaCPZ Taskforce
Over CPZ
Inloggen
Ik wil bijdragen:
Sluiten